Szanowni Państwo, informujemy, że ze względu na organizację forum Dom Pamięci Żydów Górnośląskich 21 listopada 2019 r. będzie niedostępny dla zwiedzających. Za utrudnienia przepraszamy.
W. Hasior, Ostatni zachód słonca, fot. W. Werner, ze zbiorów Muzeum Tatrzańskiego  im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem

W. Hasior, Ostatni zachód słonca, fot. W. Werner, ze zbiorów Muzeum Tatrzańskiego im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem

W. Hasior, Drzewa, zdjęcie ze zbiorów Muzeum Tatrzańskiego  im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem (3)

W. Hasior, Drzewa, zdjęcie ze zbiorów Muzeum Tatrzańskiego im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem (3)

W. Hasior, Czarny krajobraz, fot. W. Werner, ze zbiorów Muzeum Tatrzańskiego  im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem

W. Hasior, Czarny krajobraz, fot. W. Werner, ze zbiorów Muzeum Tatrzańskiego im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem

"Słoneczny Rydwan" albo "Rydwan skandynawski", W. Hasior, Szwecja, zdjęcie: Wikipedia

"Słoneczny Rydwan" albo "Rydwan skandynawski", W. Hasior, Szwecja, zdjęcie: Wikipedia

/

Oprowadzanie kuratorskie po ekspozycji "Hasior. Wystawa ze zbiorów Muzeum Tatrzańskiego im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem"

TERMIN niedziela, 14 lipca 2019 godz. 12:00
MIEJSCE Willa Caro

14 lipca 1999 roku zmarł Władysław Hasior. W dwudziestą rocznicę śmierci artysty zapraszamy na oprowadzanie w Willi Caro po wystawie poświęconej temu wyjątkowemu, niepokojącemu twórcy, o którego sztuce ktoś napisał, że "okrutna i wzruszająca, ale zawsze prawdziwa". Zobaczymy kolaże, szkice akademickie i ceramiki, a także asamblaże (trójwymiarowe kompozycje złożone z różnych przedmiotów i dzieł gotowych), projekty wybranych realizacji plenerowych i archiwalia związane z życiem Władysława Hasiora. Ekspozycję zwiedzimy wspólnie z jej kurator – Julitą Dembowską z Muzeum Tatrzańskiego im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem. Będzie to okazja do ćwiczeń z fantazją, refleksji nad twórczością Hasiora i pytań o jej aktualne znaczenia. „Bo tu chodzi o ruch wyobraźni, o ścieranie się poglądów – sam eksponat nie musi być arcydziełem – wystarczy, że jest skuteczną płaszczyzną do ćwiczenia wspólnoty wyobraźni” - mówił artysta.