Na spacer po Gliwicach z audioprzewodnikiem
Każdy ze spacerów trwa, w zależności od tempa marszu, od czterdziestu minut do godziny. Audioprzewodnik, oprócz informacji bezpośrednio związanych z danym etapem zwiedzania, wyświetlać będzie dodatkowe zdjęcia oraz mapę obszaru, w którym turysta się znajduje, co ma ułatwić mu orientację w terenie. Dzięki zastosowaniu systemu nawigacji satelitarnej GPS informacje, które odsłuchuje turysta uruchamiać się będą automatycznie przy danym obiekcie. Twórcy audiowycieczek nie zapomnieli o najmłodszych - każdy spacer posiada wersję dostosowaną do odbiorcy w wieku 9-12 lat, a także turystach z zagranicy.
W audioprzewodniki wgrane zostały mapy szlaków przechodzących przez Gliwice i powiat gliwicki. Mamy nadzieję, że zachęci to użytkowników do dłuższych wycieczek pieszych, czy rowerowych. Tym bardziej, że system nawigacji GPS zapamiętuje przebytą drogę, dzięki czemu można stworzyć własną trasę wędrówki. Zapisaną na audioprzewodniku sczytamy z pomocą infokiosków usytuowanych obok CIKIT i Zamku Piastowskiego – urządzenie zapisze ją w pliku w formacie gpx, który następnie będziemy mogli wysłać e-mailem pod wskazany adres - mówi Magdalena Baraniecka.
Informacje ogólne o projekcie Śląski System Informacji Turystycznej
Czytaj|Zamknij
Projekt Śląski System Informacji Turystycznej realizowany był w ramach Działania 3.3 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 „Systemy Informacji Turystycznej”. Celem projektu jest utworzenie sprawnego systemu informacji turystycznej w skali regionu, obejmującego zintegrowaną sieć punktów informacji turystycznej, platformy informatyczne i bazy danych, stworzenie systemu oznakowania obszarów atrakcyjnych turystycznie i wydanie oraz dystrybucję bezpłatnych materiałów informacyjno – promocyjnych. Lider projektu: Śląska Organizacja Turystyczna Partnerem projektu w naszym subregionie jest Górnośląski Związek Metropolitalny Zakres projektu obejmuje: - wyposażenie 34 istniejących i 33 nowopowstałych punktów informacji turystycznej i ich oznakowanie, - instalację i uruchomienie 101 infokiosków- interaktywnych punktów informacyjnych, - drogowe oznakowanie 193 atrakcji turystycznych województwa śląskiego, - opracowanie i dystrybucję materiałów informacyjno – promocyjnych Stworzenie portalu www.slaskie.travel - Wdrożenie nowych technologii internetowych, w tym: platformy społecznościowej, forum, galerii zdjęć, badania opinii, wirtualnych wycieczek - Wyposażenie punktów informacji w audioprzewodniki z gps-em. Koszty całkowite projektu wynoszą 14 530 000,00 zł , z tego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (85%) – 12 350 500,00 zł. Środki własne to : 2 179 500,00 zł.