Szaleństwo ornamentu – secesja i jej recepcja w plakacie polskim
W historii polskiego plakatu przełomu XIX i XX wieku zapisały się takie nazwiska jak Stanisław Wyspiański, Józef Mehoffer czy Teodor Axentowicz. Ich projekty, bardzo ozdobne, malowane były za pomocą miękkiej i płynnej linii. Jednak prawdziwy sukces polski plakat zawdzięcza wybitnym osobowościom działającym już po II wojnie światowej: Henrykowi Tomaszewskiemu, Waldemarowi Świerzemu, Janowi Młodożeńcowi, Janowi Lenicy czy Franciszkowi Starowieyskiemu. Pod koniec lat 60. XX w. możemy zaobserwować w ich pracach zwrot ku ornamentowi, łagodnej zdobnej linii i dekoracji floralnej. Nowa estetyka łączyła w sobie elementy zaczerpnięte z języka secesji oraz wpływy pop-artu, często także o psychodelicznej atmosferze.
Wykład prowadzi: Barbara Górecka, Muzeum Narodowe w Poznaniu
Wstęp wolny, ilość miejsc ograniczona.
Organizator: Muzeum w Gliwicach
Wykład prowadzi: Barbara Górecka, Muzeum Narodowe w Poznaniu
Wstęp wolny, ilość miejsc ograniczona.
Organizator: Muzeum w Gliwicach